Alkohol, som ingen tål, skål!

Söndag kväll och bortslösad helg. Fick för mig att unna mig en öl fredag kväll. En vind av dålig karaktär svepte över mig och jag kunde bara inte stå på mig för frestelsen. Jag tyckte jag varit duktig rörande alla regler jag måste följa samt att jag inte orkade stå på mig för alla matkrav. I vilket fall så fick jag i mig både alkohol och gluten ( om än i små mängder)... Inte bra...på flera sätt...
För det första kände jag mig väldigt påverkad efter bara två-tre klunkar öl. Jag funderar då på om jag liksom (av vad jag hört) vissa asiater inte har enzymer som kan bryta ner alkoholen. 
För det andra så var jag sänkt under hela helgen med ett väldigt dåligt humör. (Jag tror att det är glutenet). Jag brukar inte påverkas så mkt psykiskt av min sjukdom, men jag kände att jag var nära min gräns av vad jag klarar av. Funderar om jag inte får någon slags inflammation i CNS. 
I vilket fall går jag tillbaka in i min stränga diet och lämnar ölet o burgaren ute...kommer inte sakna er... 😁
Nu till det ironiska... det pågår i skrivande stund ölbryggning här hemma ... men det står inte jag för. 😄




Kommentera här: